تعمیر گیربکس کوییک اتومات

تعمیر گیربکس کوییک اتومات

ما امروز در گیربکس پلاس قرار است که در رابطه با تعمیر گیربکس کوییک اتومات با یک دیگر صحبت کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیش تر با ما همراه باشید. تعمیر گیربکس کوییک اتومات می‌تواند بسیار مفید و ضروری باشد، به ویژه اگر مشکلات یا خرابی‌هایی در آن رخ داده باشد.

در نتیجه، تعمیر گیربکس کوییک اتومات برای ایمنی، عمر طولانی‌تر گیربکس، راحتی رانندگی و کاهش هزینه‌ها می‌تواند بسیار مفید و اقتصادی باشد. اگر هرگونه مشکلی در گیربکس خودرو مشاهده می‌کنید، بهتر است به یک کارشناس ماهر و متخصص در تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک در غرب تهران مراجعه نمایید تا مشکل را تشخیص دهد و نیاز به تعمیر یا تعویض را مشخص کند

برخی از دلایلی که تعمیر گیربکس کوییک اتومات می‌تواند مفید باشد:رفع مشکلات عملکردی، طول عمر بیشتر، ایمنی و راحتی، صرفه‌جویی در هزینه.

مشکلات جدی در گیربکس کوییک اتومات

گیربکس‌های کوییک اتومات (Quick Automatic Transmission) معمولاً یکی از گزینه‌های پیشرفته و هوشمندانه برای خودروها هستند، اما مانند هر سیستم مکانیکی دیگری، ممکن است با برخی مشکلات روبرو شوند. برخی از مشکلات جدی مرتبط با گیربکس‌های کوییک اتومات عبارتند از:

  • خرابی الکترونیکی: گیربکس‌های کوییک اتومات معمولاً دارای اجزای الکترونیکی پیچیده‌ای هستند که به منظور کنترل تغییر دنده‌ها و عملکرد صحیح گیربکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. خرابی در این اجزا می‌تواند به مشکلات جدی منجر شود و نیاز به تعمیرات پیچیده‌تری داشته باشد.
  • عدم تطابق سرعت تغییر دنده: در برخی مواقع، گیربکس ممکن است با مشکل تطابق سرعت تغییر دنده مواجه شود، به عبارت دیگر تاخیر در تغییر دنده و یا تغییر دنده ناگهانی رخ می‌دهد که می‌تواند تجربه رانندگی ناراحت‌کننده‌ای باشد.
  • شیب دنده (Gear slipping): این مشکل ممکن است در خودروهایی با گیربکس کوییک اتومات رخ دهد که با ترمز چرخشی یا رانندگی تند ارتباط دارند. در این مشکل، دنده‌ها ممکن است به‌طور ناگهانی بدون هشدار وارد حالت خارج شوند و خودرو با سرعتی که راننده نمی‌خواسته تغییر می‌کند.
  • عملکرد نامناسب در شرایط آب و هوایی خاص: برخی گیربکس‌های کوییک اتومات ممکن است در شرایط آب و هوایی خاص مانند برف یا یخ، عملکرد نامناسب داشته باشند و در برخی مواقع نیاز به تنظیمات خاصی داشته باشند.

تعمیر گیربکس کوییک اتومات

علل گوناگون خرابی گیربکس اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک دارای سیستم بسیار پیچیده‌تری از گیربکس‌های دنده‌ای می‌باشد به همین دلیل موارد خرابی بیشتری از گیربکس‌های دنده‌ای دارد. به همین منظور است که بسیار مهم است تا شما سرویس‌های دوره‌ای خودرو خود را حتماً ببرید و از سلامت گیربکس خودروی خود مطمئن باشید؛ زیرا در صورتی که گیربکس دچار مشکل شود و شما تعمیر آن را عقب بیندازید ممکن است گیربکس قطعات دیگر خودرو را نیز خراب کند و باعث شود تا شما مجبور به پرداخت هزینه بیشتری بشوید. به همین دلیل است که گفته می‌شود هنگامی که در گیربکس خودروی خود احساس خرابی کردید در کوتاه‌ترین زمان آن را به یک تعمیرگاه حرفه‌ای ببرید و گیربکس خودروی خود را تعمیر کنید. خراب شدن گیربکس در خودرو همیشه جز هزینه‌های زیاد و سرسام آور تعمیرات محسوب می‌شود.

ما در این مقاله شما را با ۵ علت خراب شدن گیربکس اتوماتیک به صورت خلاصه آشنا خواهیم کرد و این موارد را برای شما توضیح خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

خدمات پربازدید:    خدمات تعمیرگاه سوزوکی‌ کیزاشی

۱_ عدم تعویض حالت گیربکس در زمان حرکت :

از تعویض حالت گیربکس در زمان حرکت خودداری کنید. عمل مکانیکی تعویض حالت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرار گرفته درون گیربکس صورت می‌گیرد. این کلاچ‌ها و نوارها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک عمل تعویض حالت دنده را میسر می‌کند. در صورتی که همواره پیش از تعویض حالت دنده کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید. بدون شک این مکانیزم از اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد.

۲_ در حالت خلاص رانندگی نکنید :

خلاص کردن گیربکس اتوماتیک روی سراشیبی باعث کاهش مصرف سوخت خودرو شما نخواهد شد. خودروهای دنده اتوماتیک پیشرفته‌تر به اندازه هوشمند می‌باشند که در سرازیری سوخت رسانی را به موتور کم کرده و موجب کاهش در مصرف سوخت می‌شوند.

۳_ در زمان گاز دادن حالت درایو را انتخاب نکنید:

هرگز به بهانه شتاب اولیه بیشتر در زمان گاز دادن حالت درایو را انتخاب نکنید. نگه داشتن پدال گاز در وضعیت خلاص و سپس انتخاب d برای راه افتادن می‌تواند خسارت و آسیب جبران ناپذیری به گیربکس اتوماتیک خودرو شما وارد کند به همین دلیل بسیار مهم است تا شما این مورد را به دقت انجام دهید.

۴_ درگیر نکردن حالت پارک قبل از توقف کامل:

قبل از توقف کامل خودرو حالت پارک را درگیر نکنید اکثر خودروهای گیربکس اتوماتیک جدید به شما اجازه انتخاب وضعیت پارک را در حال حرکت نمی‌دهد.

۵_ عدم توجه به سرویس‌های دوره‌ای گیربکس :

عدم توجه به سرویس‌های دوره‌ای گیربکس اتوماتیک با عملکرد دنده‌ای خورشیدی و تورک کانورتر در گیربکس اتوماتیک با وجود روغن ارتباطی مستقیم دارد. اجزا و متعلقات داخلی گیربکس اتوماتیک در زمان استفاده به دمای بسیار بالایی می‌رسند و در صورت کافی نبودن روغن، عدم تعویض روغن موتور و ریختن روغن اشتباه احتمال وارد شدن آسیب جدی به مکانیسم آن وجود دارد. در حالت ایده‌آل بهتر است پس از هر ۵۰۰۰ کیلومتر کار کرد میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک به وسیله گیج تعبیه شده بررسی شود. و همینطور توصیه می‌شود برای خودروهای عام مورد استفاده شهری روغن گیربکس اتوماتیک پس از هر ۲۴ ماه یا ۵۰ هزار کیلومتر که هر کدام زودتر اتفاق افتاد تعویض شود.

نشانه‌های خرابی گیربکس کوییک

اگر گیربکس کوییک شما مشکلی دارد ، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که کوییک خود را حرکت ندهید تا از صدمات بیشتر جلوگیری کنید. بسیار مهم است تا به این موضوع توجه داشته باشید که اگر مهارت و دانش کافی را در این زمینه ندارید به هیچ عنوان اقدام به تعمیر گیربکس خودروی خود نکنید و آن را به دست تعمیرکارهای حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه بسپارید تا خودروی شما را به درستی تعمیر کنند. در ادامه برخی از نشانه‌های خرابی در گیربکس کوییک را برای شما توضیح خواهیم داد که این نشانه‌ها عبارتند از :

  • حرکت نکردن گیربکس اتومبیل یا به اصطلاح گیر کردن دنده:

نبودن برق در سیستم ، خالی بودن باطری خودرو، خرابی استاپ زیر پدال ترمز، شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور سبب ایجاد این مشکل میشود.

  • گاز هرز خوردن گیربکس های اتوماتیک :

 کمبود روغن گیربکس و نرسیدن روغن کافی پشت کاسه ی کلاچ ها و فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ ها از جمله مواردی می باشد که در این مورد به وجود می آید و می تواند مشکلات زیادی را برای ماشین به وجود بیاورد.

  • خلاص شدن گیربکس:

بریدن دنده اویل پمپ ، خراب شدن توربین ، هرز شدن پلوس ، خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده های داخل گیربکس سبب خلاص شدن گیربکس میشود .

  • تقه زدن گیربکس های اتوماتیک :

دلیل اصلی این مشکل می‌تواند ایراد برقی و میزان نبودن فشار روغن که نداشتی از ایراد در ساعت و یا خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد به وجود بیاید و یک مشکل بزرگ در ماشین میباشد.

  • تاخیر در عملکرد گیربکس :

 گیربکس های اتوماتیک خودروی کوییک طوری طراحی شده اند که عمل تعویض دنده در کسری از ثانیه صورت می گیرد ولی اگر هنگام تعویض دنده با تاخیر مواجه شوید شاید به علت نشتی روغن گیربکس باشد.

  • سر و صدای خودرو در حالت خلاص :

اگر صدای غیر عادی در حالت خلاص از خود را به گوش تا خورد و این صداها رو شنیدید مشکل از کم بودن سطح روغن گیربکس و یا کثیفی روغن گیربکس و یا فرسودگی قطعاتی مثل بلبرینگ زنجیر دنده عقب و یا دنده ها می باشد.

خدمات پربازدید:   تعمیر گیربکس سانگ یانگ

در صورتی که هر کدام از این موارد را مشاهده کردید به یک تعمیرگاه حرفه‌ای مراجعه کنید تا آنها بتوانند مشکل گیربکس شما را حل کنند تا مشکلات دیگری به وجود نیاید و شما مجبور به پرداخت هزینه بیشتری نشوید.

مراحل تعمیر گیربکس کوییک اتومات

تعمیر گیربکس کوییک اتومات ممکن است به دلیل مشکلات مختلف مانند خرابی قطعات الکترونیکی، ترمز چرخشی، یا دیگر علل انجام شود. تعمیر گیربکس اتومات، یک کار پیچیده و متخصصانه می‌باشد و بهتر است توسط تکنسین‌های حرفه‌ای انجام شود. به طور کلی، مراحل تعمیر گیربکس کوییک اتومات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تشخیص مشکل: ابتدا تکنسین‌ها باید مشکل موجود در گیربکس را تشخیص دهند. این شامل استفاده از دستگاه‌های تعمیراتی و کامپیوترهای دیاگنوزیس مخصوص گیربکس اتومات می‌شود.
  • تعمیر قطعات: بسته به مشکل موجود، قطعات معیوب مانند سنسورها، الکترونیک‌ها، کلاچ‌ها، و غیره تعمیر یا تعویض می‌گردند. این ممکن است شامل جداسازی و بازسازی بخش‌های مختلف گیربکس باشد.
  • تنظیمات و تعیین پارامترها: پس از تعمیر قطعات، ممکن است نیاز به تنظیمات و تعیین مجدد پارامترها و نرم‌افزارهای مرتبط با گیربکس و کنترل آن باشد.
  • آزمایش و تست: پس از تعمیر و تنظیمات، خودرو باید آزمایش و تست شود تا اطمینان حاصل گردد که گیربکس به درستی عمل می‌کند و مشکلات حل شده‌اند.
  • تعویض مایعات: ممکن است نیاز به تعویض مایعات گیربکس، مانند روغن گیربکس، دیفرانسیل، و یا مایعات سیستم‌های هیدرولیکی مرتبط با گیربکس باشد.
  • تعمیر مکانیکی: در برخی موارد، ممکن است نیاز به تعمیر مکانیکی بخش‌های گیربکس مانند دنده‌ها، دیسک‌ها، یاتاقان‌ها و غیره باشد.

تعمیر گیربکس کوییک اتومات

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کوییک

گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده‌اند که مدل آن با سیستم خودرو هایی که دارای گیربکس های دنده ای میباشند متفاوت می باشد. به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس های اتوماتیک از هزینه تعمیر گیربکس های معمولی مقداری بیشتر می باشد .به همین دلیل در صورتی که هر کدام از علائم خرابی در گیربکس های اتوماتیک خودرو که در قسمت قبلی به آن اشاره شد را مشاهده کردید  آن را بسیار جدی بگیرید و در سریع ترین زمان ممکن به یک تعمیرگاه متخصص با افراد مجرب و باتجربه و حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید تا مجبور نشوید هزینه های بسیار بیشتری را پرداخت کنید.  زیرا در صورت نادیده گرفتن خرابی گیربکس این قطعه می‌تواند آسیب‌های زیادی را به قطعه های دیگر نیز وارد کند و سبب خرابی بسیاری از نقاط ماشین بشود. زیرا در صورت تعمیر نکردن آن مشکلاتی را برای دیگر قطعه ها به وجود می آورد.

خدمات پربازدید:   نحوه تعمیر خنک کن مورانا

در کل باید گفته شود که هزینه تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک متغیر می‌باشد و طبق مشکلی که برای گیربکس شما به وجود بیاید بالا و پایین می‌شود. هنگامی که شما مجبور باشید گیربکس خود را به صورت کامل عوض کنید و آن را پایین بیاورید قطعاً باید هزینه بیشتری را نسبت به زمانی که تنها می‌خواهید یک قطعه از آن را تعمیر کنید بپردازید.

افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک

برخی نکات وجود دارد که رعایت کردن آن باعث می‌شود تا طول عمر گیربکس اتوماتیک افزایش پیدا کند؛ به همین دلیل ما در ادامه این مقاله توضیحات مختصری را در مورد افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک به شما داده‌ایم و سعی کردیم شما را با این راه و روش‌ها برای افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک آشنا کنیم. این موارد عبارتند از:

1. تعویض روغن گیربکس به موقع:

 روغن گیربکس باید به موقع تعویض شود تا از کیفیت و عملکرد گیربکس محفاظت شود. همچنین، مطمئن شوید که روغن مورد استفاده، نوع و مشخصات مناسبی برای خودرو شما است.

2. رانندگی هوشمند و درست:

 رانندگی با دقت و هوشمندانه می‌تواند به حفظ سلامت گیربکس کمک کند. از تغییرات ناگهانی در سرعت و توقف‌های مکرر جلوگیری کنید و سعی کنید به آرامی و بدون سوختن چرخ‌ها شروع به حرکت کنید.

3. استفاده از ترمز موتور:

 در صورتی که خودرو خود دارای قابلیت ترمز موتور است، در حین توقف موقت یا نزدیک شدن به ترافیک، از ترمز موتور استفاده کنید. این کار می‌تواند به کاهش فشار و استهلاک در گیربکس کمک کند.

4. عدم استفاده از شیفت پدال ترمز:

 در صورت استفاده از گیربکس اتوماتیک، توصیه می‌شود از شیفت پدال ترمز با پای راست) به جای شیفت پدال کلاچ (با پای چپ استفاده نکنید. استفاده از شیفت پدال ترمز می‌تواند باعث سایش و خرابی در گیربکس شود.

5. حمایت از سیستم سرمایش گیربکس:

 در صورتی که خودرو شما دارای سیستم سرمایش گیربکس است، مطمئن شوید که این سیستم به درستی عمل می‌کند. این کار می‌تواند از گرم شدن زیاد گیربکس جلوگیری کند و در نتیجه طول عمر آن را افزایش دهد.

6. تعمیر و نگهداری منظم:

 برنامه‌ریزی برای تعمیر و نگهداری منظم گیربکس می‌تواند به حفظ کیفیت و عملکرد آن کمک کند. مطمئن شوید که تعمیرات و تعویض قطعات مورد نیاز به موقع انجام می‌شود.

7. استفاده از تجهیزات جانبی متناسب:

 استفاده از تجهیزات جانبی متناسب با گیربکس اتوماتیک خودرو، مانند کولر روغن، می‌تواند به حفظ سرمایش و کیفیت گیربکس کمک کند.

با رعایت این نکات، می‌توانید عمر مفید گیربکس اتوماتیک خودرو را افزایش دهید و از خرابی‌های زودرس آن جلوگیری کنید.

چت در واتساپ

تماس با ما